Dieta bez cukru? Můžeme bez něj žít?

Dieta bez cukru

Cukr je zdrojem energie. Pojďme se, ale s naším výživovým poradcem podívat na to, jaký by byl život bez cukru.

Začarovaný kruh

V běžné stravě konzumujeme dost sacharidů a děláme tu chybu, že produkty ještě doslazujeme. Tělo následně neumí cukr zpracovat a přemění ho na tuk. Bohužel řada lidí má naučený vzorec “ Něco se mi během dne podaří, proto se odměním sladkým.“ Poznáváte se? Raději si za odměnu dejte zelený čaj.

Chci poradit jak zhubnout

Cukr jako droga?

V médiích se můžeme setkat s názory, že cukr se chová podobně jako droga. Vědci ovšem toto tvrzení nepotvrzují. U potravin neexistuje podobná závislost jako v případě drog. Reakce mozku na cukr je zcela jiná než například u kokainu. Ruku na srdce, určitě jste občas na sobě pozorovali, že jídlo vám přivodilo příjemné pocity v mozku. Jde spíše tedy o typ psychické závislosti.

Hazard se zdravým

Náš organismus využívá glukózu jako základní sacharidovou látku v organismu. Jestli máte v úmyslu odstranit ze stravy sacharidy, včetně cukru, organismus spotřebuje zásoby svého vlastního glykogenu a pak se odvodní.  Zaručeně si tímto krokem zakládáte na zdravotních problémech.  Myslete na to, že tělo potřebuje určitý podíl cukru, neboť působí jako palivo pro mozek a svaly.

Chci poradit jak zhubnout

⭐⭐⭐⭐⭐ 700 + zákazníků.









Dieta bez cukru

Diety s maximálním omezením sacharidů zaručují rychlý pokles hmotnosti. Výsledky mohou být rychlé, ale vaše hubnutí je způsobeno zejména ztrátou tekutin a ne tuků. Hrozí vám proto jo-jo efekt.

Všeho s mírou

Co takhle začít víc přemýšlet o cukru? Pro začátek stačí vyměnit pečivo s marmeládou za toast s plátky avokáda nebo s vejci. Přestat pít džusy a slazené sycené limonády, vyhněte se sladkému pečivo, sladkostem, polotovarům.

„Bez přidaného cukru“

Čtěte etikety. Výrobci sice píší „bez přidaného cukru“, ale realita je taková, že potraviny obsahují med, agávový nebo javorový sirup, melasu nebo třeba kukuřičný sirup. Všechny zmíněné složky jsou také fluktóza. Můžete vyzkoušet rýžový sirup nebo rýžový slad. Výborná je také stévie, která patří k oblíbeným přírodním sladidlům.

Zaměřte se na komplexní sacharidy

Proč se zaměřit na komplexní sacharidy? Tyto sacharidy obsahují totiž řetězce molekul cukru, takže tělo je může využívat delší dobu.

  • Batáty
  • Oves
  • Cizrna
  • Hnědá rýže
  • Borůvky
  • Banán
  • Kořen Taro

Na závěr?

Zdravý životní styl a cukr k sobě jdou. Jen si musíte vybrat ten správný. Pokud tápete a čelíte stále dokola jojo efektům, ztrátou motivace nebo energie, neváhejte a využijte našich odborných znalostí a zhubněte jednou provždy.

Chci poradit jak zhubnout

Štítky:

Komentujte

avatar